ORGANIZACE DNE
Denní řád je dostatečně pružný a reaguje na individuální možnosti dětí, poměr spontánních a řízených činností je v denním programu vyvážený. Organizace průběhu dne je dána režimem dne, lze ji podle potřeb a okolností upravovat a měnit. Děti mají dostatek času pro spontánní hru, jsou podněcovány k vlastní aktivitě a experimentování. Jsou vytvářeny podmínky pro individuální, skupinové i frontální činnosti. Je dbáno na osobní soukromí dětí. Pro realizaci plánovaných činností jsou vytvářeny vhodné materiální podmínky. Veškeré aktivity jsou organizovány tak, aby děti byly podněcovány k vlastní aktivitě, zapojovaly se do organizace činností, pracovaly svým tempem. Děti mají možnost využívat koutky a neúčastnit se společných činností. Plánování činností vychází z potřeb a zájmu dětí.
6.00 – 9. 35 | Hry a činnosti dětí, individuální a skupinové plnění výchovného programu s přihlédnutím k věkovým zvláštnostem a respektování přání a požadavků dětí, didakticky zacílené činnosti zaměřené na prožitkové a spontánní učení ve skupinách, frontálně a individuálně. |
8.40 – 8.45 | Osobní hygiena |
8.45 – 9.00 | Dopolední svačina |
9.25 – 9.35 | Osobní hygiena, příprava na pobyt venku |
9.35 – 11.35 | Pobyt venku |
11.35 – 11.45 | Osobní hygiena, příprava na oběd |
11.45 – 12.30 | Oběd |
12.30 – 14.00 | Příprava na odpočinek, spánek a odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku. |
14.35 – 14.45 | Osobní hygiena |
14.45 – 15.00 | Odpolední svačina |
14.00 – 16.30 | Volné činnosti a aktivity dětí zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy. |